Anadolu işletmelerine ilham olma hedefiyle düzenlenen “Anadolu Markaları” projesinde yeni dönemin ilk organizasyonu Vodafone Türkiye ve Fibabanka sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde İzmir’de gerçekleştirildi. İzmir’in en büyük markalarının başarı hikâyelerini anlatarak KOBİ’lere dijitalleşen dünyada fark yaratmanın yollarının gösterildiği etkinlikte, KOBİ’lere Vodafone Red Academy tarafından “İşinizi Dijital Dönüşümle Büyütün” başlıklı sertifika eğitimi de verildi.
26 Eylül 2017 - Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye ve Fibabanka ana sponsorluğunda hayata geçirilen “Anadolu Markaları” organizasyonunda yeni dönemin ilk etkinliği İzmir’de gerçekleşti. Gaziantep, Adana ve Kayseri’de devam edecek olan etkinlikler serisiyle Anadolu işletmelerine, dijitalleşen dünyada fark yaratması sürecinde rehberlik edilmesi hedefleniyor.
İzmir’in önde gelen markaları ile KOBİ’leri bir araya getiren açılış organizasyonu Swissotel İzmir’de yapıldı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, Fibabanka Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Gencal ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş’ın açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlik, Vodafone Red Academy adına Dijital Dönüşüm Derneği Başkanı İsmail Hakkı Polat tarafından verilen “İşinizi Dijital Dönüşümle Büyütün” başlıklı eğitim ile devam etti. KOBİ’lerin iş verimliliklerine dijitalleşme ile nasıl katkı sağlanabileceğinin anlatıldığı eğitimde, Vodafone’un özellikle üretim sektöründeki örnek başarı hikayelerinden de bahsedildi. Eğitimin sonunda katılımcılara Vodafone Red Academy sertikası verildi.
Anadolu Markaları İzmir toplantısı; Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, Sun Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Perihan İnci, Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ve Özgörkey Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Özgörkey’in konuşmacı olarak katılarak başarı hikâyelerini paylaştıkları “İzmir’e Yön Verenler” paneliyle son buldu.
“İzmirli KOBİ’lerin dijitalleşmesi Türkiye için kaldıraç rolü üstlenecek”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, şunları söyledi: “Dünya ekonomisinin en önemli gündemlerinden biri olan dijitalleşme, reel sektörün can damarı olan KOBİ’lerimiz için vazgeçilmez. Yeni dönemde KOBİ’ler büyüme, markalaşma, ihracat ve kârlılık gibi hedeflerine ancak dijital KOBİ’ye dönüşerek ulaşabilecek. Dolayısıyla KOBİ’lerin rekabette geri kalmaması, hatta varlıklarını devam ettirebilmeleri için için dijital ekosistemin bir parçası olmaları şart. Vodafone Türkiye olarak, KOBİ’lerin yüzde yüz dijital yarına hazır olması için sunduğumuz çözümlerle, iş süreçlerine teknolojiyi entegre edip verimliliklerini artırıyoruz. Şimdiye kadar yaptığımız çalışmalarla Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksini %48'den %53'e çıkardık. Hedefimiz daha büyük; Türkiye’nin dijitalleşme endeksini %75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Sunduğumuz özel çözümler, sabit hizmetler ile müşterilerimizin ve hizmet verdikleri müşterilerin her yerde yüksek mobilite ve verimliliğe ulaşmalarını hızlandırıyoruz. Yarına Hazırım Platformu’nda İzmir’deki şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardık. İzmir’in dijitalleşme endeksinin %52 ile Türkiye’nin ortalamasına yakın olduğunu gördük. İzmir’deki “yarına hazır” işletmelerin sayısının artırılması, kuşkusuz Türkiye’nin dijitalleşme skorunun yükselmesinde de önemli bir kaldıraç görevi üstlenecek. Bu kapsamda Anadolu Markaları etkinliği ile İzmir’deki KOBİ’lerin dijitalleşmede yerini alması ve uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda önemli bir sinerji yarattığımıza inanıyoruz.”