Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde düzenlenen CEO Club Vodafone ana sponsorluğunda gerçekleşti.
20 Nisan 2015, İstanbul – Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda düzenlenen geleneksel CEO Club toplantıları kapsamında, Türkiye’nin lider kurumlarının CEO’ları bir araya geldi. Türk Ekonomi Bankası’nın etkinlik sponsorluğundaki ve Accenture’ın co-sponsorluğundaki “Dijital Bankacılık Zirvesi” başlıklı etkinlik, 20 Nisan tarihinde Conrad Hotel İstanbul’da gerçekleşti.
“Dijital Bankacılık Zirvesi”ndeki panel oturumunda, Türkiye’de finansın dijital dönüşümüne öncülük eden kurumların genel müdürleri, dijital bankacılığın yarınını ve dijital hizmetlerin sosyoekonomik gelişime katkısını konuştu. Bankacılığın dijital geleceği için stratejik yol haritaları zirvede tartışıldı. CEO’lar, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için mobil ve dijital teknolojilerle zenginleşmiş finans hizmetlerinin önem taşıdığını vurguladılar.
Zirve, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Türk Ekonomi Bankası Genel Müdürü Ümit Leblebici ve Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş’in açılış konuşmalarıyla başladı. Accenture Finansal Hizmetler Sektör Lideri ve Yönetici Ortağı Dilnişin Bayel’in moderatörlüğündeki “Dijital Bankacılık Zirvesi”nde Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın, Cisco Türkiye Genel Müdürü Cenk Kıvılcım, Türkiye Bilişim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı, İş Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince ve Türk Ekonomi Bankası Genel Müdürü Ümit Leblebici konuşmacı olarak yer aldı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, konuşmasında şunları söyledi:
“Vodafone Türkiye olarak dijital dönüşümün en önemli aşamalarından birinin günlük hayatımızın içinde sıklıkla yer alan ödeme sistemlerinin dijitalleşmesi olduğuna inanıyoruz. Türkiye’ye baktığımızda, yetişkin nüfusun %51’inin bankacılık sisteminin dışında olduğunu görüyoruz. Sıradan bir iletişim aygıtının altyapısı olmaktan çıkarak “bağlantılı” hayatın yollarını açan mobil iletişim ise bugün %90’ın üzerinde nüfus penetrasyonuyla Türkiye’de yaklaşık 72 milyon aboneli bir ekosistem.Dolayısıyla bankacılık hizmetlerini bireylere ulaştırmakta yükselen temas noktası olan mobil iletişim, birçok fırsatı beraberinde getiriyor. Finans hizmetlerinin tabana yayılması ortak hedefiyle, Türkiye’de mobil ödemelerin yaygınlaşması ve bankacılık hizmetlerinin herkesin erişimine sunulması için tüm bankaları iş ortağımız olarak görüyoruz. Vodafone olarak dünyadaki tecrübelerimizle dijitalleşen bankacılık hizmetlerinden herkesin faydalanmasını sağlayarak ülkemizin dijital dönüşüm sürecine ivme katmak için faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.”
TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici ise şunları kaydetti: “Türkiye dijital bankacılıkta oldukça inovatif ve öncü konumda. TEB olarak biz de dijital bankacılığa 2000’li yılların başında giriş yaparak, bu alanda yatırım yapan ilk bankalar arasında yerimizi aldık. Dünyadaki trendleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden şirketlerden biri, hatta birçok noktada ‘ilk’lerin bankasıyız. Mobil bankacılık uygulamamız CEPTETEB ile “QR kodla kartsız para çekme” ve “Çizerek PIN Girme” gibi Türkiye’de hatta dünyada birçok yeniliği sektöre kazandırdık."